3. nädal

Kahepoolne saatus

Uusmeedia tagajärjed on kahepoolsed. Ühest otsast on tekkinud täielikult uudne potentsiaal detsentraliseeritud ja vaba infoliikumisele, mis on juba tekitanud pöördumatuid kultuurilisi muutusi. Märgiks siiski ära, et mõned ei usu e-globalisatsiooninarratiivi, ning kiirema uusmeedia tänul üleühendatud võrgud toovad endaga kaasa uusi probleeme (nt Zollmani efekt).

Teisest otsast, on uusmeedia ja spetsiifiliselt sotsiaalmeedia võtnud suure rolli meie kõigi suhtlusvõrgustike süsteemis, mis tõi endaga kaasa täielikult uues 'liberaalses' vormis esineva jälitusühiskonna: info-autoritaarsus, ennenähtamatul tasemel suhtlusvõrkude tsentraliseerimine ja inspekteerimine (eelmises artiklis arutatakse tsentralisatsioonile kaasaaitavat võrguefekti), valeinformatsiooni propagandakampaaniad ja infoplahvatus, ning ka paljud muud (tihti seotud eetika ja jõudünaamikatega) riskid mida uuritakse sotsiaalepistemoloogias:

"[...] misinformation can also pose epistemic threats to democratic functioning. With respect to internet misinformation, we might ask: do we have a right to protection against such misinformation? Is it [morally permissable] to protect public belief by regulating and limiting misinformation?"

Tehnoloogia tõstab inimsaatuse panuseid ja meil ei ole jäänud muud otsust kui mängida sellega kaasa: neoludistlikud fantaasiad ei ole mingis vormis realiseeruvad. Uusmeedia annab võimaluse hävitada traditsioonilise tavameedia propagandamudeli hegemoonia tänu meediasektori majanduslike sisenemistõkete ja muude kulude madaldumise (horisontaalsed 'usaldusringidega' suhtlusvõrgustikud?). Meile on avanenud dominantsete infovoogude vastu võitlevad relvad nagu vilepuhumine läbi mustade infoturgude ja krüptoaktivism. Tavameedia on suremas ja uusmedia on tema tapja, aga kas ta asendus viib meid vabaduseni või hoopis tõhustab uues ja efektiivsemas vormis tavameedia infoautoritaarset rolli, seda näitab meile tulevik.

 

PS: Isiklikult ma ei leia, et uusmeedia on eriti tavameediale midagi positiivset ette toonud, vä vaieldavad näited nagu tavameedia reklameerimine läbi uusmeedia või tavameedia digitaliseerumine. Seetõttu otsustasin rõhutada just nende kahe meediavormi vahelistele muutustele

Comments

Popular posts from this blog

6. nädal

13. nädal

15. nädal